to może wkleić to na górę gdzieś pod logo aby każdy widział ?
Rapid plusy i minusy
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez miodek50Ciekawi mnie jak to się sprawuje w ruchu z tymi silnikami.
- bardzo szybko się nagrzewa (przy ostatnich temperaturach 90* jest po ok 2 km jazdy, temp oleju jest ok 75*)
- cicha praca silnika
- duża łatwość przyspieszania i elastyczność (ja rzadko kiedy przekraczam 4 krpm i jest OK)
- skrzynia po ułożeniu działa bardzo dobrze, z wyraźnym oporem i wymaga użycia siły do zmiany ale za to bardzo precyzyjnie :szeroki_usmiech
- zawieszenie daje radę (myślę, że w Rapidzie też nie będzie jakiegoś dużego dyskomfortu)
- spalanie hmmm i tu może być problem w jeździe miejskiej, bo spalanie rzędu 5-6 litrów można sobie włożyć między bajki a zagazować to się nie da tanim kosztem (moje spalanie z dystrybutora to ~ 7 litrów większość trasy podmiejskie/S/A trochę miasta, natomiast przy dojazdach do pracy ~ 4 km spalanie w/g komputera to 9-10 litrów - oczywiście trzeba brać poprawkę na komputer +/- 0.5 litra, klimę itp., ale to i tak sporo )
- TSI bardzo kulturalnie i harmonijnie rozwija moc i przyśpiesza (daje sporo frajdy z jazdy)
- przestronność i wielkość bagażnika powala
- rozwiązanie uchwytów/siatek/podłokietników/schowków jest super
- designe - będzie aktualny nawet za 10 lat.
- niezłe prowadzenie
- łatwość manewrowania (łatwo wyczuć auto), jedyny "-" to trochę na skrzyżowaniach przeszkadzają słupki A ale jest to do ogarnięcia
- dostęp i koszt części eksploatacyjnych i akcesoriów super
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez miodek5010 l w mieście to trochę sporo
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez miodek50Teraz w swojej 1.9 mieszcze się w 6.5 l to jakby w 1.2 wychodzilo 8 l to dramatu nie ma.
PS dane i wyliczenia z ponad 3 lat eksploatacji i przebiegu prawie 100kkm
Mały edit może się komuś przyda Test na ile obiektywny i dostosowany do "warunków eksploatacji" pozostawiam bez komentarza
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez miodek50Potrzebuje auta na takse. Interesowała by mnie wersja ambiete z silnikiem 1.2 raczej 105 km Oglądałem ją w salonie i szczerze mówiąc mam mieszane odczucia. Ale jak pisałem na takse nie musi być skór i wodotrysków . Ciekawi mnie jak to się sprawuje w ruchu z tymi silnikami..
Mi podoba się zarówno Rapid, jak i O3, ale mam trochę jakiś wewnętrzny koszmar w sobie odnośnie tych silników. Idzie nowe - TSI i TDI, i tak na razie ciężko ocenić jak to będzie się sprawowało za X lat. Może jestem przewrażliwiony, bo zawsze miałem przeważnie proste silniki bez turbin i innych takich, ale nieco boje się tych nowych silników, nie wzbudzają mojego zaufania.
W dziale O3 puściłem w obieg temat o 90-konnym 1.6 TDI, który pojawił się w cenniku i czekam na jakieś pierwsze "3 grosze" od pierwszych użytkowników tej jednostki o ile pozyska ona jakąś sławę w O3. Stosunek mocy do pojemności sugeruje, że to nie jest jakiś wybitnie wysilony silnik i w tym upatruję jakąś szansę, że to może pochodzi nieco dłużej bez jakichś chochlików. Wolałbym szczerze dłuższą eksploatację, kosztem mniejszej mocy.Artur
Komentarz
-
-
miodek50, boje się nie tyle turbiny, co własnie tej trwałości. Spokojny ze mnie człowiek, u mnie pod butem auta mają dobrze, bo nie jestem z tych co mają na klapie wlepkę "lubię zapierd..ać" i daję im spokojnie pojeździć po pareset tysięcy. Poznaję je, nie cisnę, nie dokuczam, daje im robić swoją robotę w normalnych warunkach, ale skoro wyjdzie że dzisiaj trudno w Skodzie znaleźć silnik, który nawet bez zapierd..ania, nie wytrzyma tych 300 tysięcy, to chyba trzeba będzie zmienić markę.
Nie mówię, że nie mogą sie zdarzyć nie przewidziane awarie, ale usłyszeć od mechanika "Panie, zmień pan silnik, ten to już szmelc" przy 3-4-letniej furze z przebiegiem koło 100tyś, to byłoby jakieś przegięcie.Artur
Komentarz
-
-
Tu się z Tobą zgadzam w calej linii. Problem w tym że teraz coraz trudniej o przyzwoity samochód z wolnossącym silnikiem po rozsądnych cenach. Przeglądałem ostatnio różne oferty i praktycznie wszędzie są małe pojemności z mocą ok. 100 KM i turbiny. A że do francuzów i koreańczyków czy włochów jakoś nie mam przekonania to wybór jest naprawdę mocno ograniczony.
Komentarz
-
Komentarz